Dzisiaj jest 21 Listopada 2018, Środa, imieniny obchodzą:

Pierwsza polska gra terapeutyczna na tablety

Dodano: 09 lutego 2014

Pierwsza polska gra na tablety wspierająca terapię dzieci z zaburzeniami takimi, jak m.in.: autyzm, Zespół Downa, porażenie mózgowe jest już dostępna! Grę Na wsi można pobrać za darmo w sklepie Google Play - DrOmnibus.

 

Informacja prasowa, www.niepelnosprawni.gov.pl, www.fundacja-hipoterapia.pl

Na wsi mieszkają różne zwierzęta – a zadaniem dzieci jest rozpoznać po dźwięku każde z nich i pomóc pastuszkowi nakarmić swoich podopiecznych. Tak właśnie pokrótce przedstawić można zarys fabuły gry Na Wsi, czyli pierwszej polskiej aplikacji na tablety wspierającej terapię dzieci, którą od niedawna można pobrać w sklepie Google Play.

- Jest to pierwsza z cyklu gier, których premierę planujemy na kwiecień tego roku. Wtedy światło dzienne ujrzy kompleksowe narzędzie terapeutyczne, które prócz stale powiększającego się zestawu gier zawierać będzie również system śledzenia postępów dziecka, a także organizer pracy terapeuty – wyjaśnia Bogumiła Matuszewska, prezes zarządu firmy DrOmnibus, krakowskiej spółki odpowiadającej za stworzenie aplikacji.

Każda z gier skupiać ma się docelowo na rozwijaniu jednej, głównej umiejętności. W przypadku Na wsi jest to identyfikacja dźwiękowa. Dodatkowo w trakcie zabawy dziecko może również ćwiczyć umiejętności takie, jak: uwaga, pamięć, koordynacja słuchowo-wzrokowa oraz wzrokowo-ruchowa.

- Zadaniem dziecka jest wskazanie zwierzęcia, którego głos usłyszało. W jaki sposób? Poprzez dotknięcie na tablecie odpowiedniej postaci. Każda dobrze wykonana akcja jest w grze nagradzana, a wszystko zgodnie z zaleceniami specjalistów – dodaje Matuszewska.

Gra została przygotowana przez psychologów, logopedów i pedagogów, którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami. Aplikacja kierowana jest do najmłodszych dzieci powyżej pierwszego roku życia, u których występują zaburzenia uniemożliwiające harmonijny rozwój. Wykorzystana jest naturalna ciekawość poznawcza dzieci zachęcająca je do aktywności poprzez wykorzystanie dźwięku oraz obrazu.

Gra testowana była w ośrodkach terapeutycznych w grupach wczesnego wspomagania, w tym na zajęciach organizowanych przez Fundację Hipoterapia – Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych, partnera merytorycznego w spółce DrOmnibus.



Czytaj również